KOMENTARZE do: Pan Buk

Przegapiłam poprzedni wpis
Pan Buk - w pierwszym momencie pomyślałam, że bawisz się błędami tak jak reszta od wczoraj.Sporo takich niedoskonałych a jednak dobrych ludzi
UFKA 110035205 | 18.03.2011 21:20 zablokuj


Ajjj...
Chciałam być pierwsza:/ Nie udało się.
Ja tyż zostawiam swój ślad... nim przeczytam;)

Uściski:)
ZASZNUROWANA 79247 | 18.03.2011 21:29 zablokuj


@Ufka
w pierwszym momencie pomyślałam, że bawisz się błędami tak jak reszta od wczoraj

Zupełnie nie pomyślałam o tym, ale faktycznie tytułem wpisuję się w salonową poetykę ostatnich dni :)

Sporo takich niedoskonałych a jednak dobrych ludzi

Czy dobrych? Potencjalnie dobrych, powiedziałabym. Uzdolnionych do świadczenia dobra. Bardzo ludzkich. Człowiek dobry - to jednak dla mnie całokształt życia.
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 21:36 zablokuj


@Zasznurowana
zostawiam swój ślad... nim przeczytam ;)

Dziękuję i pamiętam :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 21:38 zablokuj


Chyba na spotkanie takich różnych Panów B.
to sobie trzeba zasłużyć.

Ta potrójna odmowa - potrójna próba mnie zaciekawiła oraz martwiąc, pocieszyła ;)

Serdecznie pozdrawiam.
AGNIESZKAZET 742296 | 18.03.2011 21:39 zablokuj


Prowincjałko,
Pan Buk może być pretekstem, z którego wychodzi ogrom skojarzeń.
Gratuluję pomysłu
i
kłaniam się
NIEGDYSIEJSZY BLONDYN 5368029 | 18.03.2011 21:43 zablokuj


@AgnieszkaZet
Ta potrójna odmowa - potrójna próba mnie zaciekawiła oraz martwiąc, pocieszyła ;)

Jeśli idzie o rozeznawanie powołania do życia konsekrowanego, to współcześnie kandydatów próbuje się chyba trochę inaczej. Współczesny świat atakuje bowiem zbyt wielkim hałasem i kusi zbyt wieloma pokusami. Wezwany może ogłuchnąć na cichy głos wewnętrznego natchnienia :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 21:46 zablokuj


@Niegdysiejszy Blondyn
Gratuluję pomysłu

Dziękuję! A historia z Panem Bukiem jest 100% prawdziwa, i nie tak dawna - zdarzyła się 2,5 roku temu :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 21:49 zablokuj


Na zakręcie
Jestem szybka, ale muszę to napisać: literacko - perełka, a poza literackością... diament. Fakt, iż opisane wydarzenia rzeczywiście miały miejsce, sprawia, że czytałam z wypiekami, zwłaszcza ten fragment o wbijających w ziemię finansach i jednoczesnych wyżynach duchowych. Znam, znam:) I śmiem twierdzić, że nie może się człowiekowi nic lepszego przytrafić, tzn. człowiekowi o nicku Zasznurowana nie mogło. Jak widzę, doświadczenie to nie jest odosobnione. Być może nawet ma w sobie swoisty uniwersalizm.

Wróciłam z Krakowa, gdzie przypadkiem "wdepłam" na promocję książki Anny Maruszeczko pt. "Kobieta na zakręcie". Snułam się między regałami EMPiK-u i jednym uchem przysłuchiwałam dyskusji. Przyszło mi wówczas do głowy, że te życiowe "zakręty" (także finansowe) nas kształtują, ale też kształtują ludzi wokół nas (tak jak kogoś, kto o nich pisze), bo niepodobna przecież przejść obok takiego "zakrętu" obojętnie. Ludzie zresztą wypowiadali się na temat tych różnorakich, ale nigdy nijakich, reakcji.

Twoje życiowe perypetie to także "zakręt", całkiem spory, rzekłabym... Często o nich myślę, próbując to jakoś ogarnąć, ale chyba tylko próbowanie pozostaje, bo niepodoba przecież przeniknąć nieskończoność duszy ludzkiej. Tym bardziej dzięki, że dzielisz się tym, co przeżywasz - to zmienia także innych:)

Pozdrawiam ciepło:)
ZASZNUROWANA 79247 | 18.03.2011 21:54 zablokuj


@prowincjałka
...A historia z Panem Bukiem jest 100% prawdziwa...

gdyby powiedział mi to kto inny, pewnie miałbym spore wątpliwości.
Ale jakoś tak się składa, że od dawna Ci wierzę.

kłaniam się
NIEGDYSIEJSZY BLONDYN 5368029 | 18.03.2011 21:55 zablokuj


@Zasznurowana
czytałam z wypiekami, zwłaszcza ten fragment o wbijających w ziemię finansach i jednoczesnych wyżynach duchowych. Znam, znam:) I śmiem twierdzić, że nie może się człowiekowi nic lepszego przytrafić, tzn. człowiekowi o nicku Zasznurowana nie mogło.

Dlatego mówię o "moim pięknym bankructwie" :)

Cieszę się, że się rozumiemy :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 22:01 zablokuj


@Niegdysiejszy Blondyn
Ale jakoś tak się składa, że od dawna Ci wierzę.

Dziękuję najserdeczniej jak potrafię :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 18.03.2011 22:03 zablokuj


@prowincjałka
"Dziękuję najserdeczniej jak potrafię :)"

to nie ja pracowałem, żeby mieć do Ciebie zaufanie.

kłaniam sie
NIEGDYSIEJSZY BLONDYN 5368029 | 19.03.2011 08:26 zablokuj


@prowincjałka:
Coś postaram się skreślić, postaram się - gdyż nie spałem całą noc, w tym tygodniu to już chyba 5 noc, no ale zostaje dzień do spania.

Hm...Twój świat składa się z 3 elementów i - powiedzmy - jednego wehikułu. Jeden element to Bóg, drugi to Ty, trzeci to ludzie bez względu na ich funkcję. Wehikuł - to "orbity"

Czy nie za mało? Czy czegoś tam nie brakuje, czy kogoś? Np.: martwej fali; Lub czy np. nie brakuje tam w tym pejzażu znanego Przeciwnika; lub czynnika czasu; lub czynnika geograficznego; albo czynnika zmęczenia; etc. Albo krowy, wiewiórki, konwalii, perfum...

Pomyślawszy to, pomyślałem jednocześnie, że jeśli idzie o literaturę powinnaś poczytać Bułhakowa "Mistrza i Małgorzatę". Jak rozwiązał w literaturze problem Bułhakow? Albo przeczytać "MiM" jeszcze raz.

A jeśli Cię Bóg zostawi...he he:)) A co to dla Niego:) Nie takie rzeczy już bywały w minionych tysiącleciach. To co? Będziesz przestawiać klocki: swoje na swoich orbitach...Genialne zajęcie na długie lata.

A może nie ma nagrody..? No bo niby za co? A może już była..? A jak była np. jakaś niematerialna, taka, że trudno ją znaleźć, a łatwo zapomnieć.

A klasztory żeńskie, nawet zamknięte? Jeszcze się furta dobrze nie zamknęła a już krewni nakręcili 10 filmów komórkami:) No i wszędzie komputery. W Gnieźnie karmelitanki zalała powódź w tamtym roku i przez sieć zbierają na rury, dachówki, etc.

Jak przejechałem się po sieci przez kilka tygodni dniami i nocami - to znam dietę w każdym klasztorze w Polsce:) Kto je pulpeciki, a kto rybki, i gdzie hodują jabłka i gruszki. I w którym żeńskim Karmelu są modernistyczne meble:) Ładne, nie powiem, sam bym takie chciał mieć...

Poczytaj Bułhakowa to zobaczysz: półmetrowy wróbel tańczy foxtrota na adapterze Sz.P. Profesora./no już dosyć z mojej strony, bo się rozgadałem, mam nadzieję, że mi wybaczysz:)/.
PUBLICYSTA 2096469 | 19.03.2011 08:41 zablokuj


Proszę Szanownej Autorki,
Lubię Panią czytać, fantastycznie i jakoś tak świetliście Pani pisze.
Tej zimy ,kiedy byłam chora,przeczytałam chyba wszystkie Pani wpisy. Nie miejsce tu na na wrażenia, nie lubię tego robić publicznie, ale dawno nie miałam poczucia obcowania z prawdą.
Dziękuję i pozdrawiam.
EWIX 0564 | 19.03.2011 09:42 zablokuj


@publicysta
Taak, Ruscy to potrafią... nawet PRAWDA u nich jakaś większa
i wzruszenia głębsze.
EWIX 0564 | 19.03.2011 10:53 zablokuj


Dziękuję
Dziękuję Wszystkim za życzliwą obecność. Odpowiem nieco później, pewnie wieczorem, teraz życie po tej stronie monitora wsysa mnie niemiłosiernie ;)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 19.03.2011 11:14 zablokuj


@pako
Chyba właśnie tak.

Jeśli, to pewnie tak właśnie :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 19.03.2011 19:10 zablokuj


@publicysta
no już dosyć z mojej strony, bo się rozgadałem, mam nadzieję, że mi wybaczysz:)

Wybaczam, ponieważ wiem, że lubisz się rozgadać. Dla równowagi w przyrodzie, ja dla odmiany będę zwięzła. W ogóle nie czytam, tylko piszę. Jeśli Bułhakow chce, może mnie czytać. Dziękuję za życzliwe zainteresowanie :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 19.03.2011 19:15 zablokuj


@ewix
dawno nie miałam poczucia obcowania z prawdą

Witam bardzo serdecznie! Dzielę się swoim światem, z radością więc witam każdego miłego Gościa. Prawda - właśnie niedawno w pewnej rozmowie zastanawiałam się nad miejscem prawdy i dobra w moim życiu. Byłoby to również pewne nawiązanie do tematu powyższej notki. Nie powiem o sobie, że jestem człowiekiem dobrym, chociaż chciałabym nim być. Natomiast z życiowego doświadczenia wiem, że na pewno jestem osobą z rozbudowanym zmysłem prawdy, który na sposób bardziej intelektualny niż wolitywny, ostatecznie do dobra również prowadzi.

Wszystkiego dobrego!
PROWINCJAŁKA 1075754 | 19.03.2011 19:33 zablokuj


Gdyby ktoś
Gdyby ktoś mnie szukał, informuję, że ponownie pojawię się prawdopodobne w niedzielę wieczorem, tutaj natomiast pozostawiam niedzielne serdeczności :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 19.03.2011 23:09 zablokuj


@ewix
Bułhakow jest uważany przez wielu za prozaika nr 1 w XX wieku.
Poświęciłem "Mistrzowi i Małgorzacie" osobny post: "Laboratorium Formy":

http://prognozy2030.salon24.pl/198009,sztuka-mezczyzn-4-bulhakow-laboratorium-formy

"Mistrza i Małgorzatę" pisał Bułhakow 14 lat, prowadząc wnikliwe studia, również i teologiczne.

W polskiej literaturze i kulturze, która jest podobno "przesiąknięta katolicyzmem" - nie mamy odpowiednika tak wielkiej prozy.

Więc nie ma co się puszyć.

Obecnie jesteśmy słabsi w kulturze od Rosjan. Gdyby Pan był uprzejmy wejść na stronę Instytutu im. Grotowskiego - link w profilu "Poetry&Parathetare" - to akurat prowadzi zajęcia Wasiliew!

Grotowski był Polakiem - ale staż u niego w Pontederze za własne prywatne pieniądze - miał przez 6 lat Rosjanin Wasiliew. A Polacy po roku z okładem...

Po robocie.
PUBLICYSTA 2096469 | 20.03.2011 11:21 zablokuj


@prowincjałka: trening czyni mistrza:)
Myślisz , że ja lubię gadać? Gadam dla Ciebie:))

Po kilkudziesięciu latach studiów akurat chce mi się otwierać gębę:)) I pisać o pulpecikach, niech im idzie na zdrowie:)

Bułhakow Cię nie przeczyta bo już zmarł pół wieku temu. Ale miał za sobą wielkie studia teologiczne i religioznawcze. Jednym z bohaterów "MiM" jest pewnie znany Ci: Jeszua Ha Nocri.

Ze mną jest tak, że jak Ty napiszesz X - to ze mnie wyskakują od razu wszystkie perykopy, komentarze, etc - jak w wyszukiwarce Google! Trening czyni mistrza...

Potem robię extrakt, dosypuję trochę bazylii i tymianku - i wklejam Ci na bloga:)) Na zdrowie!

Fiki miki
Fiki miki
Mała myszka z Ameryki

/żądam Nagrody Nobla za wymyślenie tego wierszyka!/
PUBLICYSTA 2096469 | 20.03.2011 11:31 zablokuj


@prowincjałka:
w "P&P" nad Twoim postem: "Szepty i łzy" - dla Ciebie, ode mnie:)
PUBLICYSTA 2096469 | 20.03.2011 12:43 zablokuj


@"Ja też nie zamierzam tak od razu podawać numeru konta."
Odpowiedzialna z Ciebie osoba, Prowincjałko.

ps
Nic dziwnego, że Niegdysiejszy Blondyn Ci ufa :)
SŁAWEKP 183325 | 20.03.2011 19:55 zablokuj


@publicysta
Bułhakow Cię nie przeczyta bo już zmarł pół wieku temu.

Popatrz, a ja nawet nie zauważyłam. A poważnie - wzmianką o Bułhakowie podsunąłeś mi zatrute ciasteczko. Bowiem zamiast zastanawiać się, jak pewne rzeczy JA chciałabym wyrazić, zajmuję się domysłami na temat cudzych, nieznanych mi, pomysłów.

Nie pomniejszam sensu i znaczenia czytania, ale ponieważ nie dane mi było w życiu wiele przeczytać, z czym się pogodziłam, nie zamierzam teraz, myśląc o ewentualnym zajęciu się pisaniem, nerwowo nadrabiać zaległości w czytaniu, po to, żeby podpatrywać innych.

Żadnych zatrutych ciasteczek proszę mi już nie podsyłać :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 20.03.2011 20:11 zablokuj


@SławekP
"Ja też nie zamierzam tak od razu podawać numeru konta."
Odpowiedzialna z Ciebie osoba, Prowincjałko.

Tak, Sławku. A nuż "Pan Buk" zamierzał prać brudne pieniądze, wykorzystując moje konto? Strzeżonego PAN BÓG - strzeże :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 20.03.2011 20:33 zablokuj


@SławekP
"Ja też nie zamierzam tak od razu podawać numeru konta."
Odpowiedzialna z Ciebie osoba, Prowincjałko.

W uzupełnieniu mojej poprzedniej odpowiedzi, teraz całkiem serio: podczas tamtej rozmowy telefonicznej, oprócz zaskoczenia propozycją, myślałam również o tym, na jakich warunkach ktoś udzielałby tak daleko idącej pomocy. Takich spraw nie załatwia się ot, tak sobie, chociaż z drugiej strony wiem, że czasami trzeba śmiało "chwytać Pana Boga/Pana Buka za nogi". To nie był jednak taki moment, moim zdaniem, acz był "metaforyczną figurą" czegoś, co zwane bywa "kairos" - jedyny i niepowtarzalny moment "przejścia Pana" przez nasze życie. Nie złapiesz go, nie powtórzy się więcej.
PROWINCJAŁKA 1075754 | 20.03.2011 22:32 zablokuj


@prowincjałka
Tak jak pisałaś: Sprawy spłaty długów nie poruszył. Choć oczywiście nie można wykluczyć, że czuł się nieco zdezorientowany ;) to jednak mimo wszystko wydaje mi się, że postąpiłaś bezpieczniej - także ze względu na niego.
SŁAWEKP 183325 | 20.03.2011 23:41 zablokuj


@prowincjałka
On w zasadzie cały czas jest z nami.

Ładna notka.
Pozdrawiam serdecznie
Krzesimir
KRZESIMIR 982729 | 23.03.2011 17:30 zablokuj


@Krzesimir
Dziękuję za uznanie :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 23.03.2011 21:32 zablokuj


@SławekP
jednak mimo wszystko wydaje mi się, że postąpiłaś bezpieczniej - także ze względu na niego

Mam w pamięci, co powiedziałeś :))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 23.03.2011 21:33 zablokuj


Dług.
A co gdy nie mam żadnych,
a czuje, jakbym nieustannie jakieś spłacała?
Czyjeś to?
Czy głupia nadzieja, że nie moje są te moje?

Niech mi pozwoli wrócić do początku.
BOSA-NOGA 72164 | 24.03.2011 23:57 zablokuj


@Bosa-noga
Nie będę udawać, że znam wszystkie odpowiedzi na wszystkie pytania :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 25.03.2011 01:09 zablokuj


@Bosa-noga
I jeszcze jedno. W odrębny sposób postrzegamy rzeczywistość. Ty patrzysz na życie na sposób kolisty, zapisany w kolejnych wcieleniach, w możliwości powrotu do początku. Ja postrzegam życie linearnie, jako linię łamaną, w przypadku każdego człowieka łamaną nieco inaczej, która jednak mozolnie od początkowego punktu A prowadzi nas do końcowego punktu Z. A to Adam, Z to Zbawienie.

Przy tak różnym spojrzeniu na życie, tym bardziej trudno byłoby wspólnymi siłami doszukiwać się jego sensu. Tak myślę :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 25.03.2011 01:42 zablokuj


@prowincjałka
Prowincjałko,
ja jednak myślę, że bliżej nam do siebie.
Skadinąd kołuje czasem,
jednak może faktycznie ostatecznie
jest A jak Adam i Z gdy Zbawienie.
BOSA-NOGA 72164 | 25.03.2011 12:30 zablokuj


@Bosa-noga
ja jednak myślę, że bliżej nam do siebie.

Cieszę się.

Skądinąd kołuje czasem,

Odniosłam wrażenie, że piszesz i komentujesz przede wszystkim z perspektywy kolistej. Stąd moja uwaga.
:))
PROWINCJAŁKA 1075754 | 25.03.2011 14:28 zablokuj


@prowincjałka
A to Adam, Z to Zbawienie

Abecadło z nieba spadło ;)
SŁAWEKP 183325 | 02.04.2011 15:34 zablokuj


@SławekP
Abecadło z nieba spadło ;)

Dobre, Sławku ;)

A przy okazji: kolejna notka powinna ukazać się za tydzień... "Roślina doniczkowa" - taki pewnie będzie mieć tytuł :)

Dobrej błogosławionej niedzieli :)
PROWINCJAŁKA 1075754 | 03.04.2011 09:27 zablokuj


@prowincjałka
Wypada może wspomnieć, że "Abecadło z nieba spadło" jest tytułem piosenki Arki Noego, ale do Twoich słów również pasował, jeśli nawet nie lepiej :)

Pozdrawiam, Prowincjałko :)
SŁAWEKP 183325 | 03.04.2011 15:58 zablokuj


TEKST – tutaj


.